Zoznam držiteľov sublicencií
1. | GEMOR Fashion s.r.o., Košická 44, Prešov |
2. | Slovenka - Silver, s.r.o., Zvolenská cesta 14, Banská Bystrica |
3. | Agnesa Schillerova - Praktikmoda, Borova 18/E4/2, Žilina |
4. | SABRINA MODELLE, s.r.o., Pri Podlužianke 3, Levice |
5. | MODEX, a.s., Revolučná 16, Žilina |
6. | Áčko, a.s., Textilná 19, Ružomberok |
7. | QUILTEX a.s., Garbiarska 678, Liptovský Mikuláš |
8. | Mgr. Zdenka Zoňová, ul. E. Belluša 4, Piešťany |
9. | Wonderful, s.r.o. Topoľová 808/8, Spišská Teplica |
10. | VERTING, s.r.o., Podzáhradná 1298/52, Hurbanovo |
11. | G.Cassanova, s.r.o., Lubeník 243, Lubeník |
12. | ADAM Slovakia, s.r.o., Lubeník 243, Lubeník |
13. | AKTUÁL, s.r.o., Tajovského 4, Michalovce |
14. | Ing. M.Holkovičová, Fándlyho 2421/31, Stupava |
15. | ODEVA spol. s r.o., kpt. Nálepku 4, Lipany |
16. | DUPSI s.r.o., Strmý Vŕšok 27, Bratislava |
17. | Revúcke koberce syntetické, s.r.o., Priemyselná 306/9, Revúca |
18. | ZEKON a.s., Štefana Tučeka 23, Michalovce |
19. | EMSY s. r. o., Bohrova 9, Bratislava |
20. | CELOX spol. s r.o., Záhradná ul. 583/52, Viničné |
21. | MUDr. Lucia Metelková -Elirele, Požiarna 1637/5, Púchov |
22. | DETVAK s.r.o., Brnianska 2, Trenčín |
23. | YAKOYAKO, s.r.o., Kvačalova 1226/53, Žilina |
24. | Františka Jurista - frensia, Moyzesova 957/22, Nová Baňa |
25. | Minimalist s.r.o., Magurská 3, Bratislava |
26. | Miroslav Gacík - MYSTIQUE s.r.o., Štefániková štvrť 534/16, Kysucké Nové Mesto |
27. | GJN team s.r.o., Družstevná 390, Hranovnica |
28. | Dedoles s.r.o., Za koníčkom 14, Pezinok |
29. | Viera Korytková - Richelieu, J.Grešáka 11, Bardejov |
30. | BEPON Retail SK, s.r.o., Tichá 45, Bratislava |
31. | 90 BPM s.r.o., Hviezdoslavova 1965/1, Handlová |
32. | Soňa Havlíková - H.Salón Veneri, Láb 304 |
33. | Patrik Zaharek - ETERNAL, Suchoňova 3469/5, Poprad |
34. | EMPORIO Group, s.r.o., Gorkého 3, Bratislava |
35. | TATRASVIT SVIT - SOCKS a.s., Mierová 1, Svit |
36. | INDIGO Collections, s.r.o., Nitrianska 365/126, Radošina |
37. | EKO-KoloVratok, s.r.o., ul. Bajzova 233/4, Bratislava |
38. | Lucia Sčensná, Zimná 1800/149, Stará Ľubovňa |
39. | Irka, spol. s r.o., Romanova 44, Bratislava |
40. | Pagma, s r.o., Bobrovec 513, Bobrovec |
41. | Hoof, s r .o., Hadovce 62, Komárno |
42. |
KMK INVEST MENT s.r.o., Štefániková 25, Humenné |
43. |
Michal & Marko, s.r.o., Karpatské námestie 10A, Bratislava |
44. | ReB.earth s.r.o., M.A.Bazovského 1181/20, Teplička nad Váhom |
45. | HINRICHS, s r.o., Za potokom 17, Prešov -Ľubotice |
46. | TIES INTERNATIONALE, spol. s r.o., Hlavná 1083, Horné Saliby |
47. | Benak SK, s.r.o., Janova Ves 29, Klátová Nová Ves |
48. | CHEMOSVIT FIBROCHEM, s.r.o., Štúrova 101, Svit |
49. | Bc. Lenka Barbieriková, Májového povstania českého ľudu 2166/7, Brezno |
50. | Mgr. Ľubomíra Mešťanová - Formička, Pittsburgská 1672/6, Žilina |
51. | Radka Slabejová, Sedliacka 1171/32, Rimavská Sobota |
52. | Snov, s r.o., Hviezdoslavov 889/5, 930 41 Hviezdoslavov |
53. | JeFrez - CNC, s.r.o., Nám. Dr. A.Schweitzera č. 194, Stará Turá |
54. | ZORNICA BANKO FASHION, a.s., Textilná 4, Bánovce n/ Bebravou |
55. | Michal Ďuroška, Trenčianska 286/31, Beluša |
Tlačové správy spoločnosti GINETEX
Tlačová správa
Paríž, 20. júna 2017
GINETEX v spolupráci s IPSOS prezentuje výsledky svojho európskeho prieskumu:
„Európania a označovanie textílií symbolmi údržby"
70 % Európanov sa riadi symbolmi údržby textílií a 80 % uvádza, že by nekúpili (alebo len vo výnimočných prípadoch by kúpili) odev bez symbolov, okrem toho 84 % Európanov záleží na úsporách vody a energie.
GINETEX, Medzinárodná asociácia pre označovanie textílií symbolmi údržby, oslovila francúzsku spoločnosť IPSOS, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu, aby zistila postoj európskych spotrebiteľov k označovaniu textilných výrobkov symbolmi údržby. Táto štúdia, vypracovaná v decembri 2016, sumarizuje výsledky získané od 6,000 respondentov zo šiestich krajín - Nemecka, Anglicka, Francúzska, Talianska, Českej republiky a Švédska.
Podľa tejto štúdie spoločnosti IPSOS sa 70 % Európanov riadi symbolmi údržby textílií. Na celoeurópskej úrovni 57 % opýtaných dokonca uviedlo,
že sa nimi riadia „často" a 13 % „vždy". Tieto čísla dokumentujú význam symbolov údržby pre európskych spotrebiteľov:
- 38 % opýtaných uviedlo, že sa riadia týmito pokynmi, aby sa vyhli problémom pri praní, predovšetkým aby nedošlo k zrazeniu odevu
- 31 % opýtaných sa nimi riadi, aby ochránili svoj odev a predĺžili jeho životnosť
Európania celkovo považujú visačky so symbolmi údržby za dosť nepohodlné a 62 % priznalo, že ich odstrihujú: 74 % opýtaných uviedlo, že dráždia kožu a podľa 55 % opýtaných sú visačky príliš dlhé a nešikovné. Tieto výsledky sa môžu v jednotlivých európskych krajinách líšiť.
Prítomnosť visačky je však skutočným kritériom nákupu, keďže 80 % Európanov uviedlo, že by si nikdy nekúpili, alebo len vo výnimočnom prípade
by si kúpili odev bez visačky so symbolmi údržby.
Internet a smartfóny: skutoční partneri pre symboly údržby textílií.
Pri prieskume bolo zistené, že pri riešení konkrétneho problému pri praní alebo pri pohľade na symboly, ktoré nechápu, 53 % respondentov bolo zvedavých na ich význam a automaticky si ich vyhľadali na internete: 39 % z nich použilo počítač a 21 % smartfón.
Európania najlepšie poznajú symboly žehlenia a prania!
Štúdia ukázala, že symboly žehlenia a prania sú najzrozumiteľnejšie; symbol žehlenia chápe 97 % a symbol prania 91 % opýtaných.
Ďalšie tri symboly zostávajú pre spotrebiteľov nejasné:
- Symbol chemického čistenia je najmenej zrozumiteľný, správne ho interpretuje 21 % Európanov
- 39 % opýtaných nevie, čo znamená symbol bielenia
- 45 % opýtaných nevie, čo znamená symbol sušenia
To isté platí pre špeciálne znaky ako čiarka pod symbolmi, ktorú zaregistruje len 1 zo 4 Európanov.
Na druhej strane bodiek v symbole žehlenia resp. symbole sušenia si všíma viac spotrebiteľov, a síce jeden z dvoch Európanov (54%).
Percento Európanov, ktorí si správne spájajú symbol s príslušným pokynom pre údržbu a ošetrovanie textílií:
- Žehlenie: 97 %
- Pranie: 91 %
- Bielenie: 33 %
- Sušenie: 32 %
- Chemické čistenie: 21 %
Eco-care, nový prístup európskych spotrebiteľov k ochrane životného prostredia
Štúdia spoločnosti IPSOS ukázala, že 84 % Európanom záleží na úsporách vody a energie. Z tých Európanov, ktorým na tom záleží, 90 % prijíma
pri ošetrovaní textílií konkrétne ekologické opatrenia.
Zdá sa, že európski spotrebitelia sa pri ošetrovaní textílií už začínajú správať ekologicky:
- 62 % uprednostňuje prirodzené sušenie, pokiaľ je to možné
- 61 % perie prevažne pri nízkych teplotách
- 44 % používa „Eko program"
Asociácia GINETEX presadzuje ekologickú údržbu a ošetrovanie textílií prostredníctvom loga clevercare.info, ktoré už spolu s 5 symbolmi údržby textílií používa viacero veľkých medzinárodných značiek. Na svojej stránke, určenej širokej verejnosti, GINETEX propaguje logo, ktorého cieľom je zvýšiť ekologické povedomie a informovať spotrebiteľov o možnostiach ošetrovania textílií s minimálnym negatívnym dopadom na životné prostredie.
„Výsledky prieskumu, vykonaného asociáciou GINETEX v spolupráci so spoločnosťou IPSOS, sú pozitívne a povzbudzujúce. Odrážajú významnú rolu GINETEX-u a jeho medzinárodného výboru, ktorého poslaním je zvyšovať chápanie symbolov údržby a ošetrovania textílií. Naším poslaním je pracovať v dlhodobom horizonte - toto úsilie je spojené s prekážkami, akými je nesprávna interpretácia symbolov a odstraňovanie visačiek. Spolu so značkami, ktoré sú našimi členmi, musíme naďalej pôsobiť na širokú verejnosť a vyvíjať úsilie s cieľom dosiahnuť, aby všetky naše symboly
(a špeciálne znaky) boli pochopiteľné pre všetkých na celom svete. Naším trvalým cieľom je štandardizácia a harmonizácia nášho systému označovania textílií symbolmi údržby v celosvetovom meradle", hovorí Adam Mansell, prezident Asociácie GINETEX.
Metodológia štúdie:
Výsledky spracované v tejto štúdii boli získané na základe ankety, vykonanej na reprezentatívnej vzorke európskej populácie, zahŕňajúcej 6,000 osôb vo veku 18-65 rokov v Nemecku, Francúzsku, Taliansku, Českej republike a Švédsku prostredníctvom on-line panelu s riadeným prístupom „Online Access Panel" spoločnosti Ipsos. Prieskum sa uskutočnil on-line v decembri 2016.
Asociácia GINETEX
GINETEX, Medzinárodná asociácia pre označovanie textílií symbolmi údržby, bola založená v Paríži v roku 1963 po niekoľkých medzinárodných sympóziách o označovaní textílií symbolmi údržby, ktoré sa uskutočnili koncom 50.rokov. GINETEX navrhol medzinárodne použiteľný systém označovania údržby textílií pomocou symbolov. Tieto piktogramy sa používajú ako registrované ochranné známky a sú vlastníctvom Asociácie GINETEX. Systém označovania textílií symbolmi údržby poskytuje spotrebiteľom a textilným firmám správne informácie o ošetrovaní a údržbe textilných výrobkov. Procesy, označené symbolmi, zabránia nezvratnému poškodeniu výrobku. Členmi Asociácie GINETEX je 21 národných organizácií. Tieto organizácie zastupujú všetky zainteresované strany, ktoré sa zaoberajú údržbou textílií a jej označovaním.
Kontakt na GINETEX
Pascale FLORANT
Generálna sekretárka
+33 (0)1 47 56 31 71